WWS-InsomniaСпоред Центъра за сън, науки и медицина Stanford, почти 1 от 10 възрастни в САЩ страда от безсъние. Въпреки, че повечето от тези хора страдат от краткосрочно безсъние, много от тях също страдат от хронично безсъние. Такава липса на сън може да доведе до значително понижение на качеството на живота на един човек.

Докато стрес, свързани с работата и семейството си остава номер едно причина за безсъние, неправилно хранене храни – като тези, богати на захар, кофеин, глутен или полиненаситени мазнини – също може да допринесе за безсъние. Моят скромен съвет е вместо да прибягвате към коварни анти-депресанти и силни успокоителни (упоителни), които повече вредят, отколкото помагат, потърсете помощ от природата. В повечето случаи решението  на проблема е пред очите ви!

Пет храни, които ни помагат в борбата с безсънието:
1. Бадеми – Бадемите са едни от най-добрите храни за лечение на безсъние, тъй като те са отличен източник на магнезий, който е естествен мускулен релаксант и съдържа анти-стрес свойства. Изследване, публикувано в Списанието на Проучване Медицинските науки (JRMS) установи, че магнезият може да подобри нивото на безсъние, ефективноста на съня и стимулация на ранното сутрешно събуждане.

2. Череши – череши и черешови продукти често са свързани с подобряване на съня. Например, едно изследване, публикувано в European Journal по хранене в декември 2012 установи, че доброволците, които консумират концентрат от вишна за седем дни, показаха „значително повишени“ общо съдържание на мелатонин в урината си в сравнение с контролната група. Следователно, изследваната група са развили по-добро качество на съня и ефективност.

3. Банани – Много хора често са изненадани да открият, че бананите помагат на съня, тъй като те са добре познати за повишаване на енергията. Независимо от това, бананите са богати на магнезий, калий и триптофан, които са  „магическото трио“ на бустери на съня.

4. Валериан – Корените на растението валериана, които обикновено се консумират в чай или таблетки за първа помощ при безсъние, е била използвана в Древна Гърция и Рим. Нещо повече, неговото успокоително и анксиолитичните свойства са доказани от многобройни изследвания. Например, едно проучване 2011, публикувано в Menopouse установи, че валериана екстракти „статистически значимo“ подобряват качеството на съня сред жени след менопауза, страдащи от безсъние.

5. Овесена каша – Въпреки че овесена каша обикновено се свързва със закуска, неговата хранителен състав – с високо съдържание на магнезий и калий – също го прави подходяща храна за вечеря. Дори самото естество на овесени ядки (топло, меко. успокояващо) е показателно за спокоен сън. Освен това, овесената каша има тенденцията да се смесва с мляко, което е един от най-известните напитки за релаксация.

Източник: HealthyHolisticLiving.com

Пет храни, които лекуват безсънието и подобряват съня

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google+ photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google+. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s