Достъпни храни за повишаване на сутришната енергия

Стандартен

life-energyНека позная! Събуждането ви сутрин трае долу горе колкото трилогията „Властелинът на пръстените“, познах ли? Поне малко? 🙂

Първата чаша кафе може да си е рутина, но вярването, че поничка или някаква друга форма на тесто е идеалният начин да поставите енергично начало на деня, е някак си нередно и неоснователно.

Тук са някои от най-добрите храни, подходящи за закуска, след които можете да бъдете сигурни, че ще получите енергията на катерица, подгонена от куче в парка … добре де малко по-малко 🙂

  • Вода

Но чакайте малко, водата не е храна?! Вярно, така е, но това е най-важното хранително вещество. Та ние се нуждаем от вода, ние СМЕ вода! Над 2 / 3ти от нашето тяло се състои от вода и тя е от решаващо значение за баланса на телесните течности, който баланс е от голямо значение за:

– храносмилането;
– абсорбцията;
– циркулацията;
– транспорт на хранителните вещества в организма;
– баланса на телесната температура.

Водата е чудесна, за подпомагане процеса на почистване и детоксикация в тялото. Преди да закусите или дори преди чай или кафе, започнете с голяма чаша или две, когато се събудите. Бавно, глътка по глътка.

  • Лимоните

Докато говорим за вода, изстикайте малко пресен лимон в нея. Лимоните помагат за прочистване на черния дроб и киселини в храносмилането. Те са също добър източник на:

– витамин C
– калций
– магнезий
– калий
Опитайте изстискване на половин лимон във водата си всяка сутрин. Това си е страхотен антиоксидант!

  • Джинджифил (Ginger)

Какво ще кажете да хвърлите още нещо във водата? 🙂 Шегичка.. Добре де не точно, защото:

Джинджифилът е страхотно средство против гадене, но също може да помогне за:

– облекчаване мускулните болки;
– подобряване на кръвообращението;
– премахване на възпалението;
– може да ви помогне с намаляване на болка при мигрена;
– стимулира имунната система.

Хората използват джинджифил в ежедневието си вече над 4000 години . Настържете обелено парче джинджифил с размер на палец и го добавете към вашата лимонова вода. Ето сега имате вашата пикантно-подхранваща сутришна напитка.

  • Боровинки

Царят на малките продове, дава големи количества фибри, антиоксиданти и фитонутриенти (Фитонутриентите играят ключова роля в превенцията на болести и поддържане на нормалното функциониране на тялото). Те са перфектни за началото на деня, защото:

– са с високи нива на витамин С;
– подобряват здравето на сърцето;
– стимулират мозъчната функция.

  •  Семена от Чиа (Chia seeds)

Всеки от нас е чувал по нещо за Чиа семената, обзалагам се! Абсолютните факти са, че всъщност те са били използвани от ацтеките и маите хилядолетия наред. Чиа съдържат големи количества омега-3, както и разтворими фибри. Могат да балансират кръвната захар и са пълноценен протеин. Заедно с това съдържат минерали, като желязо, калций, магнезий и цинк. Тези миниатюрни семенца имат много хранителни и здравни ползи!

  • Банани

Да, така си е, бананите са си доста приятен, изпълнен с вкус избор за класическа закуска, изпълнена с енергия.

Технически, бананите са гигантски билки, а не дървета и са доста хибридизирани в продължение на векове. Оригинален банан не може дори да се признае, поради по-малкия си размер, цвят и огромно количество семена, които го правят почти негоден за консумация. Бананите, както ние ги знаем все още са един от най-добрите енергийни и хранителни източници. Сред многобройните им предимства са:

високо съдържание на антиоксиданти;
– могат да ни освободят от киселини;
– с високо съдържание на калий;
– понижава кръвното налягане
– съдържа настроение, поради повишаване на аминокиселината триптофан.

  • Бадемите

Друг източник на супер сила, съдържащ:

протеин;
– витамин Е;
– мед;
– магнезий.

Освен повишаване на енергията, бадемите протежават и способност за понижаване на холестерола, както и намаляване на риска от рак и сърдечни заболявания. Интересното е, че 3/4 чаша бадеми има толкова калций колкото 1ч. пълномаслено мляко.

  • Яйца
    Ако можете да получите пресни яйца от някаква ферма от свободно гледани кокошки, които не са хормонално третирани, може да се считате за късметлии, защото яйцата са друга чудесна доза енергия за сутринта. Яйцата са опаковани с:

– витамин В2;
– витамин B12;
– Витамин A, D и E;
– Калций и желязо (намира се в жълтъците).

  • Овесена каша

По доста добра причина, друга отдавнашна класика за закуска. Тя има високи нива на разтворими фибри, протеини, може да намали холестерола и може да помогне за контрол на кръвното налягане. Най-добрият избор сред всички зърнени закуски.

Advertisements

About mmmim

Всички, които ме познават добре, може би знаят, че няма как да започна представянето си просто със "Здравейте, приятели, това е моят блог!" :) Казвам се Мария, за моите приятели, познати и всички останали добронамерени хора съм просто - Мим. Аз съм една блуждаеща добра душа! Вечно търсеща ... рядко намираща, но винаги благодарна за и на днешния ден! Силно привързана съм и изпитвам огромно възхищение към изкуството и считам, че то е неразделна част от животът ни тук, на mother eARTh :) Обожавам безмесните ястия под всичките им форми, вкус и вид, а не консумирам месо, поради силното си обожание и респект към животните, с които всъщтност е свързана и професията ми. Носейки дълбока и чиста любов в сърцето си към разкоша на България, живея във всеизвестната мегаполитна световна столица – Лондон, която както може би всички знаят – и взима, но и дава, поучава, а и те научава на не малко полезности, които имам силното желание да споделя с Теб – драгият читател, винаги жаден за нови, свежи и практични идеи за едно прекрасно днес и още по-прекрасно утре!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s