Нека се преборим с умората

Стандартен

IMG_4389-0Ние всички знаем, че тайното скривалище на шоколад или трета чаша кафе няма да направи телата ни по-здрави и красиви, но когато умората е определящ фактор (дори с леко чувство на вина) се налагат бързи методи за ободряване. Оказва се, че има биологична причина за липсата на воля и тя е, когато вашето тяло обявява нуждата си от енергия. Бързо!

„По дефиниция всички храни осигуряват енергия, защото калориите са енергия,“ казва Tara Gidus, диетолог в Орландо, Флорида.

Но вида на храната, играе огромна роля в това как и колко ви зарежда. Ключът към загадката „Как да се преборим с умората?“ се крие в изборът на такива храни, които тялото преработва бавно. Вижте кои са те..

Тук са шест, одобрени от диетолог енергийни бустери, които ще форсират метаболизмът ви и ще ви дават усещане за по-малко изтощение през целия ден.

  • Овес

Въглехидратите може да са придобили лоша слава в последно време, но те всъщност са идеален източник на бърза енергия, благодарение на способността на организма да ги смила почти веднага. Помислете за това, преди да сложите маслото на препечен хляб рано сутрин. Само половин чаша варен овес осигурява невероятните 4 грама на диетични фибри, което забавя абсорбцията на глюкоза в кръвта. Какъв е резултатът? Висока, стабилна енергия и овладяност на апетита.

  • Банани

Един от малкото плодове, които съдържат както прости, така и сложни въглехидрати, бананите доставят незабавна енергия и по-дълготрайна издръжливост. Нищо чудно, че спортистите се позовават на тях. Лесни за храносмилане, богати на калий, бананите също могат да бъдат подходяща лека закуска.

  • Чушки

Смесването на тези зеленчуци в омлет или салата добавя много повече колоритност в ястието: чушките са невероятен източник на витамин С, който играе ключова роля в подпомагането на тялото и изгаря мазнините в енергия.

  • Ядки

Ядките са вкусни мононенаситени мазнини, които им дава девет калории на грам. Изследванията показват, че яденето на мононенаситени и полиненаситени мазнини, още известни, като „добри мазнини“, вместо на наситени и транс мазнини, забавя усвояването на храната, което ви помага да се чувствате пълни за по-дълги периоди от време. Освен това, тези добри мазнини намаляват риска от диабет, сърдечни заболявания и други болести.

  • Зелен чай

Разменете следобедното си кафе с чаша зелен чай. Той доставя по-малко кофеин от кафето, но съдържа и друг природен стимулант, теофилин, който има ефекта на кофеин. Какъв е резултатът? Тласък, който е подобен на това, което получавате от кафе. Само не забравяйте, всички кофеинови храни или напитки, може да доведът до дехидратация, така че продължавайте да приемате препоръчителните количества вода.

  • Сладки картофи

С хитови нива на витамин А под формата на бета-каротин, сладките картофи са натоварени с важни антиоксиданти, най-добрата защита на организма срещу свободните радикали (които се размножават, когато прекалено уморени). Описан от Gidus като „хубав пакет от много хранителни вещества“ този коренов зеленчук съдържа по-малко от 100 калории, но доставя двайсет и осем грама въглехидрати и повече от 100 на 100 от препоръчителния дневен прием на бета-каротин. Сладките картофи също са отличен източник на витамин C, и са пълни с фибри, витамин В6, желязо и други хранителни вещества.

Advertisements

About mmmim

Всички, които ме познават добре, може би знаят, че няма как да започна представянето си просто със "Здравейте, приятели, това е моят блог!" :) Казвам се Мария, за моите приятели, познати и всички останали добронамерени хора съм просто - Мим. Аз съм една блуждаеща добра душа! Вечно търсеща ... рядко намираща, но винаги благодарна за и на днешния ден! Силно привързана съм и изпитвам огромно възхищение към изкуството и считам, че то е неразделна част от животът ни тук, на mother eARTh :) Обожавам безмесните ястия под всичките им форми, вкус и вид, а не консумирам месо, поради силното си обожание и респект към животните, с които всъщтност е свързана и професията ми. Носейки дълбока и чиста любов в сърцето си към разкоша на България, живея във всеизвестната мегаполитна световна столица – Лондон, която както може би всички знаят – и взима, но и дава, поучава, а и те научава на не малко полезности, които имам силното желание да споделя с Теб – драгият читател, винаги жаден за нови, свежи и практични идеи за едно прекрасно днес и още по-прекрасно утре!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s