Веган източници на протеин

Стандартен

spinach-et-kaleКонсуматорите на месо никога няма да спрат да питат.. Веганите винаги крайно отегчено ще отговарят на следният въпрос…

„Как си набавяш така необходимият протеин?“

Образът на един Веган в днешно време, е като на кльощав и опърпан хипи. В края на краищата един човек, неконсумиращ животински продукти не може да трупа маса и мускулатура нали?

ГРЕШКА !!!

Известни са много спортисти – Вегани (като Brendan Brazier, Rich Roll и Jimi Sitko), които променят стереотипите и доказват, че с протеин на растителна основа могат не само да се изградят силни мускули, но и да се води достатъчно здравословен начин на живот, за да тичате, плувате, да карате мотоциклети, да танцувате или пък да вдигате тежести – не месоядство е необходимо!

Ето някои зеленчуци, които със сигурност ще ви осигурят достатъчен прием на протеин. Те са следните:

  • Зеленини – Да, добрите стари зеленини са сигурен източник на протеинов удар. Една чаша сварен спанак, примерно съдържа около 7 грама протеин. Същата зелен боб има около 13 грама. Две чаши сварено къдраво зеле – 5 грама. Една чаша варен грах – 9 грама. Уау нали?
  • Не – животинско мляко – Едва 1 чаша соево или бадемово мляко могат да ви снабдяд с около 7-9 грама протеин;
  • Масло от ядки – Няколко супени лъжици фъстъчено, бадемово или масло от кашу, означава около 8 грама протеин;
  • Киноа – Бих могла да вметна че, киноа е дар от Бога за вегани, тъй като е универсално, вкусно и доставя около 9 грама протеин на чаша;
  • Тофу – С четиридесет грама тофу ще получите около 9 грама протеин;
  • Леща – С леща, можете да направите оризови ястия, вегетариански бургери, печива и др. Една чаша варена леща доставя невероятните 18 гр протеин!
  • Боб – Наистина магически. С една чаша боб – Пинто например, вие ще получите около 13-15 грама протеин, пълен стомах и здраво сърце. Какво по-хубаво?
  • Нахут – Съдържа 7,3 грама протеин в само половин чаша, и също е с високо съдържание на фибри и ниско съдържание на калории. Може да се консумира в салати, печен и осолен, като хрупкава закуска, а лично на мен ми е най-любим, минат през кухненски робот, заедно с малко билки, лимон и лъжица тахан или орехово масло в най-добрия случай.

Някой все още иска ли да пита „Как си набавяш протеин, като не консумираш месо?“ Отговорът по-горе!

Advertisements

About mmmim

Всички, които ме познават добре, може би знаят, че няма как да започна представянето си просто със "Здравейте, приятели, това е моят блог!" :) Казвам се Мария, за моите приятели, познати и всички останали добронамерени хора съм просто - Мим. Аз съм една блуждаеща добра душа! Вечно търсеща ... рядко намираща, но винаги благодарна за и на днешния ден! Силно привързана съм и изпитвам огромно възхищение към изкуството и считам, че то е неразделна част от животът ни тук, на mother eARTh :) Обожавам безмесните ястия под всичките им форми, вкус и вид, а не консумирам месо, поради силното си обожание и респект към животните, с които всъщтност е свързана и професията ми. Носейки дълбока и чиста любов в сърцето си към разкоша на България, живея във всеизвестната мегаполитна световна столица – Лондон, която както може би всички знаят – и взима, но и дава, поучава, а и те научава на не малко полезности, които имам силното желание да споделя с Теб – драгият читател, винаги жаден за нови, свежи и практични идеи за едно прекрасно днес и още по-прекрасно утре!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s