Начини за ускоряване на метаболизма

Стандартен

Какво е метаболизмът?
Метаболизъм е количеството енергия (калории), което изгаря нашето тяло, за да функционира нормално. Няма значение дали се храним, пием, спим, чистим и т.н., нашето тяло изгаря калории, за да живеем. Метаболизмът отговаря за преобразуването на храната, която консумираме в енергийно гориво за тялото. Той зависи от състава на тялото, или по-точно от съотношението мускули-мазнини. Мускулите изгарят повече калории за своето функциониране от мазнините. За хората, при които съотношението в полза на мускулите е по-голямо, се смята, че имат по-добър метаболизъм. 

Ако вашето тяло не гори калории бързо, то може би е поради лоши хранителни навици и/или заседнал начин на живот. За щастие можем да поемем контролът над ускоряване на метаболизмът си – от повече сън до приемане на някои определени храни, ето няколко тайни, които да използвате за обогатяване на вашият вътрешен двигател.

Осигурете си повече сън

Изследователи са направили проучване, в което са участвали 16 мъже и жени. Те са били наблюдавани 2 седмици. Оказало се, че хората, които са си лягали по-късно са се хранили с повече въглехидрати, на закуска са консумирали по-малко храна, за сметка на вечерята.В друго проучване, в което участват 224 души се установява, че хората които се хранят по-късно, наблягат много повече на мазните храни. Хората, които са си лягали по-рано не са имали този проблем. Най-учудващото в случая е, че има разлика в натрупването на килограмите при мъжете и жените, които са получавали по-малко сън. Противно на общоприетото се оказва, че мъжете са по-склонни към бързо напълняване, отколкото жените.

Събуждайте се по-рано и ЗАКУСВАЙТЕ!

Нека позная, че сутрешният ритуал на много от вас се състои от престой в банята, миене на зъби, обличане, кафе и пътуване към работното място…

Тогава, вие пренебрегвате най-важният ритуал, повишаващ метаболизмът ви.

Няма конкретни доказателства, че шест хранения на ден ще увеличат скоростта на метаболизма, но пък е сигурно, че закуската е от изключителна полза. Тя „събужда“ метаболизма ви, след гладуването в продължение на седем или осем часа по време на сън.

Тренирайте

Защо ли?

Защото повишава метаболизмът ви, разбира се.

Ще усетите разлика, дори след 20 минути разходка или тичане. Мускулите изгарят повече калории, отколкото мазнините. С други думи, колкото повече мускулна маса имате, толкова повече ще ви се подобрява метаболизма, дори когато почивате.

Така че пропуснете втората чаша кафе и обувайте гуменките 😉

Бъдете хидратирани 

Дехидратацията създава измамно чувство на глад, намалява мускулната и умствената дейност и пречи на метаболизма. В 2 изследвания бе доказано, че хора с наднормено тегло и със затлъстяване са достигнали до нормално тегло, само с увеличаване на приема на вода с 500 милилитра. Причината за това е, че водата води до увеличаване разходът на енергия

Позволявайте си повече пикантна храна

.Увеличаването на жегата в храната ви, не само ще и придаде различен вкус и аромат. „Горещите“ храни, като люти чушки и подправки, като къри например, могат да повишат температурата на тялото ви.

Телесната температура и метаболизма са свързани, тъй като изгарянето на енергия, води до отделяне на топлина.

Чрез повишаване на вашата вътрешна телесна температура с пикантни храни, може временно да повишите метаболизмът си и да стимулирате използването на натрупаните мазнини, като енергия.

Експертите са единодушни, че яденето на пикантни храни може да се увеличи чувството на ситост.

Разчитайте на калцият

Изследванията показват, че калцият, като основен минерал, може да повиши вашата метаболитна скорост, която увеличава загубата на тегло.

Проучвания са показали, че високо-калциевата, нискокалорична диета, подсилва загубата на мазнини с 42%, в сравнение с 8%, само на нискокалорична диета.

Любителите на млечни продукти е по-малко вероятно да страдат от метаболитен синдром, чиито симптоми включват високо кръвно налягане, холестерол и триглицериди, лош контрол на кръвната захар и всички фактори, които увеличават риска от диабет и сърдечни заболявания.

Избягвайте стреса

Да, в нашето ежедневие това е почти невъзможно, тъй като стресът е наш спътник при всяка крачка. Лошата новина е, че той предизвиква скок в нивата на кортизола, който ще ви накара да изпитате глад и ще попречи на метаболизма ви.
Има безброй много неща, които можете да направите, за да се отпуснете – йога, медитация, практикуване на хобито ви и т.н. Най-добрият начин за отърсване от напрежението по време на работа е, в обедната ви почивка да направите разходка в парк или друго място, където има зеленина. Изследванията показват, че растенията могат да помогнат за намаляване на нивата на стрес, понижават кръвното налягане и облекчават напрежението в мускулите.

В помощ за написване на тази статия бяха следните Източници:

http://www.lifescript.com/

http://www.mindbodygreen.com/

http://sport.framar.bg/

Advertisements

About mmmim

Всички, които ме познават добре, може би знаят, че няма как да започна представянето си просто със "Здравейте, приятели, това е моят блог!" :) Казвам се Мария, за моите приятели, познати и всички останали добронамерени хора съм просто - Мим. Аз съм една блуждаеща добра душа! Вечно търсеща ... рядко намираща, но винаги благодарна за и на днешния ден! Силно привързана съм и изпитвам огромно възхищение към изкуството и считам, че то е неразделна част от животът ни тук, на mother eARTh :) Обожавам безмесните ястия под всичките им форми, вкус и вид, а не консумирам месо, поради силното си обожание и респект към животните, с които всъщтност е свързана и професията ми. Носейки дълбока и чиста любов в сърцето си към разкоша на България, живея във всеизвестната мегаполитна световна столица – Лондон, която както може би всички знаят – и взима, но и дава, поучава, а и те научава на не малко полезности, които имам силното желание да споделя с Теб – драгият читател, винаги жаден за нови, свежи и практични идеи за едно прекрасно днес и още по-прекрасно утре!

2 responses »

  1. Благодаря ви за полезната статия.Смятам, че всеки един в отделен етап от своят живот има големи проблеми със своят организъм.Причините могат да бъдат много, както дребни, така и по сериозни.В забързаният живот в големите градове, силното напрежение в работата или просто предстоящо събитие са фактори, които влияят на организма.Дано с тези тактики, които тук ни пишете да си помогнем.

    Liked by 1 person

    • Привет. Благодаря ви за коментара. Главната цел на тази статия, а и на целият блог е Самопомощ. Всеки един проблем, здравословен или друг, започва от нас самите и точно поради тази причина вярвам и всячески се опитвам да докажа, както тук, така и в ежедневието си, че както тялото ни създава дадена болест или неразположение, така и може да се излекува, вземайки правилните мерки и разбира се най-важното – навреме! Никой не би отрекъл факта, че тежките заболявания започват от фактор, който преди това сме считали за нищожен, например стрес, леко понижено кръвно, леко повишено такова, завишен холестерол, лека сърдечна аритмия и т.н.
      Дано посланието ми, колко е важно да следим за собственото си благосъстояние, стигне до повече хора.

      Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s