Снабдявате ли тялото си с достатъчно Магнезий

Стандартен

magnesium1Шоколадовият ви глад е толкова силен, че се чувствате все едно крещи името ви? Случвало ли ви се да скочите от леглото в средата на нощта, поради мускулен спазъм? Или, без значение какво опитатвате, имате проблеми със съня? В такъв случай шансовете да страдате от липса на магнезий са големи.

Значителен брой американци, например са дефицитни откъм страна на минералът магнезий. Въпреки това, повечето от тях нямат и представа. Диетолозите често наричат ​​магнезият „мастер минерал“, тъй като той засяга над 300 различни ензимни процеса, които помагат за правилното функциониране на организмът ни.

Като регистриран диетолог, д-р Бритни Томас, споделя седем от най-честите симптоми на недостиг на магнезий – подкрепено от изследване.

1.Мускулни крампи или спазми

Ако сте имали един от тях, знаете колко ужасни могат да бъдат те, независимо дали седите на бюрото си, или сте се събудили в средата на нощта от болезнен спазъм! Мускулните крампи са резултат от мускулни спазми, които са неволеви мускулни контракции. Магнезият спомага за отпускане на мускулите, така че, когато е  дефицит е възможно мускулите ви да се свиват неволно.

2. Проблеми със съня

Милиони хора имат трудности със заспиването или продължаване на съня. Магнезият играе важна роля във функцията на вашата централна нервна система. Без достатъчно магнезий, може да изпитате безсъние. Също така, магнезиевите нива в тялото ви падат през нощта, което води до лошо качество и количество на съня.

3. Шоколадов апетит

Черният шоколад е с високо съдържание на магнезий и само едно квадратче осигурява около 24% от дневната необходима стойност. Шоколадовият глад е още един знак за недостиг на магнезий. Вашето тяло всъщност понякога копнее за това, от което се нуждае.

4. Безпокойство

Магнезият е най-мощният минерал за релаксация. Ако изпитвате безпокойство, това е общ ранен симптом за това как вашата централна нервна система е засегната от недостиг на този минерал. Когато се чувствате тревожни, само 200 мг магнезий може да ви накара да се почувствате по-добре.

5. Високо кръвно налягане

Много хора се чудят защо имат високо кръвно налягане, въпреки че следват здравословен начин на живот. Магнезият може да бъде отговорът. Друга важна функция на магнезия е да релаксира и разширява кръвоносните съдове. Когато сте с ниско съдържание на магнезий, кръвоносните съдове се свиват повече, което води до високо кръвно налягане. Адекватните нива на магнезий също помагат за балансиране на електролитите. Небалансираните електролити могат да бъдат причини за високото кръвно.

6. Сърдечна аритмия

За хората стана обичайно да развиват сърдечни аритмии, а след това да се поставят на лечение с медикаменти. Сърцето ти е мускулест орган, който прави така, че сърдечно-съдовата система да е силно зависим от магнезият, за да функционира правилно. Ако сърцето ви е с дефицит на магнезий, то не може да се свие правилно, което може да доведе до нарушения в ритъмът.

7. Запек
Ако изпитвате запек редовно, това е още един знак, че сте с недостиг на магнезий. Този тъй важен минерал, ще отпусне червата, създавайки по-редовен ритъм. Изберете магнезиев цитрат, за да си помогнете при запек.

Как може да се увеличите вашите нива на магнезий?

Първо, ограничете храните, които нарушават хранителните вещества, като например брашно и захар. Вместо това, приемайте повече храни с високо съдържание на магнезий, като например такива със съдържание на протеин, авокадо, зелени листни зеленчуци и ядки. Ако предпочитате шоколад, за възстановяване на магнезиевите си нива, се уверете, че е със съдържание от най-малко 70% какао.

Дори и да сте на здравословна диета, вие най-вероятно имате нужда от допълнителна доза магнезий, ако считате, че имате недостиг. Една от най-усвоимите форми магнезиева добавка е под формата на магнезиев етилглицинатен. Повечето хора се нуждаят от около 400 мг, но имайте в предвид, че максимума е 1000 мг на ден, при необходимост. Взимайте магнезий преди лягане за осигуряване на дълбок, подмладяващ сън!

В този ред на мисли, може би ще ви е интересно и:

Пет храни, които лекуват безсънието и подобряват съня

Advertisements

About mmmim

Всички, които ме познават добре, може би знаят, че няма как да започна представянето си просто със "Здравейте, приятели, това е моят блог!" :) Казвам се Мария, за моите приятели, познати и всички останали добронамерени хора съм просто - Мим. Аз съм една блуждаеща добра душа! Вечно търсеща ... рядко намираща, но винаги благодарна за и на днешния ден! Силно привързана съм и изпитвам огромно възхищение към изкуството и считам, че то е неразделна част от животът ни тук, на mother eARTh :) Обожавам безмесните ястия под всичките им форми, вкус и вид, а не консумирам месо, поради силното си обожание и респект към животните, с които всъщтност е свързана и професията ми. Носейки дълбока и чиста любов в сърцето си към разкоша на България, живея във всеизвестната мегаполитна световна столица – Лондон, която както може би всички знаят – и взима, но и дава, поучава, а и те научава на не малко полезности, които имам силното желание да споделя с Теб – драгият читател, винаги жаден за нови, свежи и практични идеи за едно прекрасно днес и още по-прекрасно утре!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s