Как да се храним за балансирани хормони и блестяща кожа

Стандартен

Кой не иска стабилна репродуктивната система, балансирани хормони и нежна кожа?

Независимо дали ни харесва или не, хормоните контролират нашето настроение, храносмилането, енергията, либидото, обмяната на веществата, и това как кожата ни изглежда.

Ако ние не приемаме хранителните вещества, от които се нуждаем, нашето тяло не може да произвежда хормони правилно или да поддържа хормоналния баланс, тъй като то не разполага с градивните елементи, за да го направи.

balance-your-hormones-for-optimum-vitality

Човешкото тяло има нужда от баланс на всички три макроелементи – въглехидрати, протеини, и особено на мазнините.

Мазнините са едни от най-важните елементи за хормоналния баланс. В продължение на години, се повтаря, че живот без мазнини е пълноценен, а холестеролът и наситените мазнини са лоши. Това е опасна лъжа. Здравословните мазнини са суровината, която произвежда и поддържа правилното функциониране хормоните.

Ето защо: хормоните се произвеждат чрез използване на някои мастни киселини и холестерол, така че, ако ние изцяло се лишаваме от тези хранителни вещества, хормоналните проблеми възникват просто защото тялото не разполага с хранителните вещества, от които се нуждае. Нашето тяло се нуждае от някои мазнини за възстановяването на клетките и стабилизиране на хормоните. Това е особено важно за женската репродуктивна система.

Как да се храним за подобряване на хормоналния баланс:

Базирайки храните си на чист протеин, хормонално-балансирани здравословни мазнини, богати на антиоксиданти плодове и лековити билки ще помогне на тялото ви и ще улесни процесите, които то извършва. Изберете един храна от всяка категория за лесен, хормон балансиране, кожата на рани, грис.

 1. Чист протеин (като не включвам такъв, набавен от консумацията на животинско месо)

  • Напоени или покълнали ядки;
  • Боб;
  • Семена;
  • Киноа;
  • Леща.

2. Хормонално балансирани здравословни мазнини

  • Кокосовото масло (и всички кокосови продукти). То съдържа лауринова киселина, която е изключително лековита към кожата и изключително полезна за хормоналната продукция. То също така убива лошите бактерии и вируси в организма, осигурява бърз източник на енергия, е лесно смилаемо е и ускорява метаболизма.
  • Авокадо. То е богато на здравословни мазнини, които помагат на тялото ни да абсорбира и използва хранителните вещества Те също са пълни с фибри, калий, магнезий витамин Е, В-витамини и фолиева киселина – всички от съществено значение за поддържане на хормоналния баланс в организма.
  • Яйчни жълтъци. Те са богати на безброй витамини и минерали, включително: A, D, E, B2, B6, B9, желязо, калций, фосфор, калий и холин, които допринасят за здравословен репродуктивната система, хормоналния баланс и здрава кожа. Холин и йод в жълтъка също са от съществено значение за вземане на здрави хормони на щитовидната жлеза.
  • Ядки и семена. Напоени ядки и семена, маслини и зехтин, ферментирало рибено масло, конопено семе, масло от ленено семе, и сурови култивирани млечни продукти.

avocados-yogi-foods-hero-850x400  3. Богати на антиоксиданти зеленчуци

  • Обърнете внимание на тъмно зеленият цвят: аспержи, броколи, спанак, зеле, къдраво зеле (кейл), краставици, магданоз и т.н.
  • След това на ярките цветове: зелени, червени, жълти, и оранжеви чушки, червено зеле, червен / бял лук, домати и моркови.
  • Не пренебрегвайте и зеленчуци, съдържащи скорбяла: сладки картофи, цвекло, ябълки, и репи.

4. Целебни подправки и билки

  • Канела;
  • Куркума;
  • Много лют червен пипер (кайен);
  • Кимион;
  • Чесън;
  • Джинджифил.


Ако снабдите тялото си с нужните му хранителни вещества за подпомагане на хормоналния баланс, ще останете очудени и доволни от по-нежна кожа, по-стабилно настроение, плодородие и повече енергия. Телата ни имат невероятната способност да се лекуват и да бъдат в равновесие, когато им се дават хранителните вещества, от които се нуждаят, за да се развиват.

Източник: http://www.mindbodygreen.com/

Снимки: Google

Advertisements

About mmmim

Всички, които ме познават добре, може би знаят, че няма как да започна представянето си просто със "Здравейте, приятели, това е моят блог!" :) Казвам се Мария, за моите приятели, познати и всички останали добронамерени хора съм просто - Мим. Аз съм една блуждаеща добра душа! Вечно търсеща ... рядко намираща, но винаги благодарна за и на днешния ден! Силно привързана съм и изпитвам огромно възхищение към изкуството и считам, че то е неразделна част от животът ни тук, на mother eARTh :) Обожавам безмесните ястия под всичките им форми, вкус и вид, а не консумирам месо, поради силното си обожание и респект към животните, с които всъщтност е свързана и професията ми. Носейки дълбока и чиста любов в сърцето си към разкоша на България, живея във всеизвестната мегаполитна световна столица – Лондон, която както може би всички знаят – и взима, но и дава, поучава, а и те научава на не малко полезности, които имам силното желание да споделя с Теб – драгият читател, винаги жаден за нови, свежи и практични идеи за едно прекрасно днес и още по-прекрасно утре!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s