Тиквички със зелен лук и три вида ориз

Стандартен

Имам си един закон.. –  Най-големите вкусотии се случват най-неочаквано и абсолютно непланирано, с продукти тип „каквото е останало“ из шкафовете и хладилника! Обичам, когато от нищо нещото ми се получава 🙂

IMG_6976

Базирана на всеизвестната рецепта за Тиквички с ориз, тук зеленият лук придава свежест, а кафевият ориз, малко по-различен привкус. У нас пръстите си облизаха дори и онези, които твърдяха „О не, аз не ям тиквички в яхния!“

Ето и рецептата:

Необходими продукти
  • 3 малки тиквички;
  • 1/4 ч.ч. див ориз;
  • 1/4 ч.ч. бял ориз;
  • 1/2 ч.ч. кафяв ориз;
  • 1 връзка зелен лук;
  • 4 домата;
  • 4 ч.ч. вода;
  • 4 – 5 с.л. мазнина (аз използвах кокосово масло)
  • сол;
  • чубрица.
Начин на приготвяне

Във подходящ съд загрейте мазнината и задушете нарязаният зелен лук за няколко минути, след което добавете нарязаните на кубчета тиквички, отново за няколко минути, но внимавайте да не се размекнат прекалено.

Добавете измитият ориз и преди това настърганите домати, разбъркайте и задушете за 1 – 2 минути.

След това добавете подправките и 2 ч.ч. от водата. Оставете да къкри на по слаб огън, като разбърквате периодично. След абсорбиране на водата, добавете още 1 – 2 чаши до готовност на ориза. Не забравяйте да разбърквате.

White-and-Wild-Rice-Mix-iStock

About mmmim

Всички, които ме познават добре, може би знаят, че няма как да започна представянето си просто със "Здравейте, приятели, това е моят блог!" :) Казвам се Мария, за моите приятели, познати и всички останали добронамерени хора съм просто - Мим. Аз съм една блуждаеща добра душа! Вечно търсеща ... рядко намираща, но винаги благодарна за и на днешния ден! Силно привързана съм и изпитвам огромно възхищение към изкуството и считам, че то е неразделна част от животът ни тук, на mother eARTh :) Обожавам безмесните ястия под всичките им форми, вкус и вид, а не консумирам месо, поради силното си обожание и респект към животните, с които всъщтност е свързана и професията ми. Носейки дълбока и чиста любов в сърцето си към разкоша на България, живея във всеизвестната мегаполитна световна столица – Лондон, която както може би всички знаят – и взима, но и дава, поучава, а и те научава на не малко полезности, които имам силното желание да споделя с Теб – драгият читател, винаги жаден за нови, свежи и практични идеи за едно прекрасно днес и още по-прекрасно утре!

Вашият коментар